Ogoñoko haitzetan eskalatu ahal izatea bizitzako plazer handien artean kokatu dezakegu inolako zalantzarik gabe. Bagenuen gogoa bertara bueltatu eta autobabeserako egun ditugun aukerekin gozatzeko. Asko dira dagoeneko Ogoñon ekipatuta dauden bideak (horietariko asko ber-ekipatuta), nahiz eta beti gomendagarria edo beharrezkoa den autobabeserako materiala bide hauetan erabiltzea.
Hala ere, azken urteetan autobabesa derrigor eskatzen duten bide berriak ere ireki dira: Zurrunbilo Crack, Paxp Kammenlander, Negu Txamana, Niña Coyote, Garoa, Begitxoek, etab. Jendea fuerte dabil eta eskalada garbiaren haizeak ere iritsi dira Ogoñora eta txalotzekoa da. Hemen aurkitu ditzakezue bide hauen krokisak: https://haitzarenmintzoa.wordpress.com/category/krokisak/bizkaia/ogono/
Mutata bide klasikoa ere egun autobabesa eskatzen duen bideen artean kokatu behar dugu. Arroka zulatu gabe ireki bazen ere, bere garaian spit-ak erabilita ekipatu egin zen eta urte askoan zehar horrela mantendu zen. 2015. urtean Bizkaiako Mendizale Federazioan horrela erabakita bidea materiale modernoarekin ber-ekipatzea erabaki zen, baina bide guztia ekipatu beharrean bilerak ber-ekipatu ziren eta 2/3 parabolt jarri dira soilik luze bakoitzeko. Spit zaharen zuloak ordea ikusgai daude, baita parabolt berriago zenbaiten esparragoak ere.
Bidearen kalitatea beti izan da oso altua baina ekipamendu eredu hau erabilita bidearen logika eta estetikak irabazi egin duela esango genuke. Gozatzeko moduko bidea da, segurua eta arrokaren kalitatea bikana. Nahiz eta gradua ez den altua ez da bide erraza. Betidanik V+ izan da, baina egungo graduazio ereduen baitan 6a edo 6a+ ematen diote zenbaitek. Gradua ondo finkatua eramatea beharrezkoa da inolako sustorik ez izateko.
Mutata bidearen adibidea ere etorkizunerako lezio bat izan daitekeela esango genuke. Zenbat urte iraungo dituzte Ogoñoko haitzetan jarrita dauden parabolt eta spit-ak, itsasoak hauengan duen eragina kontuan hartuta? Zer egingo dugu bigarren, hirugarren edo laugarren aldiz bideak ber-ekipatu beharko direnean? Zenbat zulo egongo dira bata bestearen alboan? Txoriak eta landareak zaintzeaz gain ez al genuke arroka ere zaindu beharko?
Egun autobabeserako ditugun aukerak kontuan izanda eta Ogoñoko arrokak dituen ezaugarriak ikusita parabolt kopurua murriztea ez dugu uste erokeria bat denik, batez ere etorkizun luzeari begira. Mutata bidean bertan ere egun dauden parabolt gehienak ere kendu zitezkeen bidearen segurtasun mailan inolako eraginik izan gabe. Ogoño bezalako pareta eder eta sentsible bat zaintzea ere gure ardura da.
Hala ere, azken urteetan autobabesa derrigor eskatzen duten bide berriak ere ireki dira: Zurrunbilo Crack, Paxp Kammenlander, Negu Txamana, Niña Coyote, Garoa, Begitxoek, etab. Jendea fuerte dabil eta eskalada garbiaren haizeak ere iritsi dira Ogoñora eta txalotzekoa da. Hemen aurkitu ditzakezue bide hauen krokisak: https://haitzarenmintzoa.wordpress.com/category/krokisak/bizkaia/ogono/
Mutata bide klasikoa ere egun autobabesa eskatzen duen bideen artean kokatu behar dugu. Arroka zulatu gabe ireki bazen ere, bere garaian spit-ak erabilita ekipatu egin zen eta urte askoan zehar horrela mantendu zen. 2015. urtean Bizkaiako Mendizale Federazioan horrela erabakita bidea materiale modernoarekin ber-ekipatzea erabaki zen, baina bide guztia ekipatu beharrean bilerak ber-ekipatu ziren eta 2/3 parabolt jarri dira soilik luze bakoitzeko. Spit zaharen zuloak ordea ikusgai daude, baita parabolt berriago zenbaiten esparragoak ere.
Bidearen kalitatea beti izan da oso altua baina ekipamendu eredu hau erabilita bidearen logika eta estetikak irabazi egin duela esango genuke. Gozatzeko moduko bidea da, segurua eta arrokaren kalitatea bikana. Nahiz eta gradua ez den altua ez da bide erraza. Betidanik V+ izan da, baina egungo graduazio ereduen baitan 6a edo 6a+ ematen diote zenbaitek. Gradua ondo finkatua eramatea beharrezkoa da inolako sustorik ez izateko.
Mutata bidearen adibidea ere etorkizunerako lezio bat izan daitekeela esango genuke. Zenbat urte iraungo dituzte Ogoñoko haitzetan jarrita dauden parabolt eta spit-ak, itsasoak hauengan duen eragina kontuan hartuta? Zer egingo dugu bigarren, hirugarren edo laugarren aldiz bideak ber-ekipatu beharko direnean? Zenbat zulo egongo dira bata bestearen alboan? Txoriak eta landareak zaintzeaz gain ez al genuke arroka ere zaindu beharko?
Egun autobabeserako ditugun aukerak kontuan izanda eta Ogoñoko arrokak dituen ezaugarriak ikusita parabolt kopurua murriztea ez dugu uste erokeria bat denik, batez ere etorkizun luzeari begira. Mutata bidean bertan ere egun dauden parabolt gehienak ere kendu zitezkeen bidearen segurtasun mailan inolako eraginik izan gabe. Ogoño bezalako pareta eder eta sentsible bat zaintzea ere gure ardura da.
No hay comentarios:
Publicar un comentario